Om Salto ladestasjoner og lading av elbiler

ba_skolen_logo

BA-SKOLEN KURSER OM ELBIL:

Før sommeren gjennomførte BA-skolen kurs på Saltos ladestasjoner og elbillading generelt. En engasjert og kunnskapsrik Jan Tore Gjøby, daglig leder i Enmira, har tatt for seg prinsippene med elbiler og lading, hvordan Saltos ladesystemer fungerer og de alternativene du kan tilby kundene.

Hver 4. nye bil
«Det er mange meninger og påstander ute i markedet, så det er viktig for montørene å bli trygge på prinsippene ved lading, installasjon, regler og forskrifter og de produktene og betalingsløsningene Salto leverer» forteller Jan Tore Gjøby. Han har holdt kurs i mange år, og har lang fartstid innen bransjen.

«Stadig flere eneboliger, sameier, borettslag og bedrifter ønsker å installere ladestasjoner. Hver 4. bil som selges er en elbil, så behovet vil bare øke i tiden fremover» forteller han videre.

Hvilket utstyr gjelder?
Hva skal du tilby når en kunde ringer og trenger opplegg for å lade elbil? Er en ordinær husholdningskontakt tilfredsstillende for å lade batterier på 20-80kWh? Hva finnes av utstyr og standarder, og ikke minst – hva sier forskriftene?

Hvordan kan ladeinfrastruktur bygges ut på en fremtidsrettet og kostnadseffektiv måte? Hva er forskjellen på normallading og hurtiglading? Hva er Mode3? Forskjellen på Type1 og Type2? Jan Tore hadde med seg en ladestasjon, og viste hvordan lading fungerer i praksis.

Optimaliserte løsninger
Saltos ladestasjoner er smarte løsninger som utnytter og optimaliserer tilgjengelig effekt tilpasset fremtidens elbilpark. BA leverer ladere til enkeltgarasjer så vel som til store anlegg med kommunikasjon, administrasjon og betalingsløsninger.

BA-skolen fortsetter elbil-kursene utover høsten. Kontakt ditt nærmeste Servicesenter for informasjon om produkter, løsninger og kursmuligheter.

Kursholderen
Jan Tore Gjøby i Enmira AS er en av de fremste fagpersonene innen elbiler og ladeinfrastruktur. Han er en av de som har mest erfaring med utbygging av ladeinfrastruktur for elbiler i Norden, og kjører selv 30.000 km i året med elbil.

KURSHOLDER

BA-nytt